Subject: FW: Saueveere DP jõepoolne ringristmik ja Ida katastriüksus
From: "Krista Einama" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Sat, 14 Jun 2025 10:01:21 +0300

Palun reg Saueveere dp alla

From: Reio Vesiallik <[email-masked]>
Sent: Friday, June 13, 2025 10:50 AM
To: Kaili Tuulik <[email-masked]>; Kalle Pungas
<[email-masked]>; Triin Masing <[email-masked]>;
[email-masked]; Indrek Brandmeister
<[email-masked]>; [email-masked]; Krista Einama
<[email-masked]>
Cc: Andres Laisk <[email-masked]>; Rain Koort <[email-masked]>;
Inga Hansaar | K-Projekt <[email-masked]>
Subject: Saueveere DP jõepoolne ringristmik ja Ida katastriüksus

Tere.

Vastavalt 11.06.2025 toimunud koosolekul kokkulepitule edastan
Transpordiametile üle vaatamiseks ning seisukoha võtmiseks koostatud
eskiislahenduse riigiteele 11184 kavandatud ringristmiku asukoha muudatuse
osas.

Reaalprojekt on vastavalt Transpordiameti poolt riigiteede
projekteerimisele esitatud nõuetele analüüsinud läbi ringristmiku
võimaliku paiknemise koosolekul välja pakutud asukohas:

Projekteerija ei saa nõustuda uue kavandatava ringristmiku nihutamisega
riigitee kõrval paiknevale maaparandussüsteemi kraavile nr 4109450010650,
kuna sellele asukohale ristmikku rajades võib tekkida ringristmiku
püsivuse probleem seoses erinevalt tihenenud pinnastega. Olemasoleva
riigitee muldkeha ning olemasoleva kraavi täitmisel ei saavutata
samaväärset pinnase tihenemist. Seetõttu on ringtee osa eskiisis
kavandatud olemasoleva riigitee muldkehale.

Koosolekul kiirelt visandatud asukohas asetsev ringristmiku lahendus
vastab erandlikul tasemel lubatule (nõuded on allpool tähistatud rohelise
kastikesega). Lisaks tuleb riigiteel sõidukiirust alandada ning kehtestada
selleks 50 km/h. Hetkel on riigiteel 11184 lubatud suurim sõidukiirus 60
km/h.

Selleks, et riigiteel paiknevat ringristmikku kohandada kõrgematele
nõuetele vastaks, on vaja ringristmikku tuua varem kavandatud asukohale
lähemale, mis teeb selle ristmiku asukoha nihutamise ebamõistlikuks, sest
erakinnistust äralõike mahu vähendamise eesmärki see ei täida ning tekitab
Ida katastriüksusele, tunnus 72701:002:1051, veelgi suurema kasutuks jääva
maaosa.

Projekteerija ettepanek maaomandi võõrandamise ning liikluslahenduse
lahenduse parendamiseks, on nihutada olemasolev maaparandussüsteemi osaks
olev kuivenduskraav Saueveere arendusala detailplaneeringu kirdenurgas
kavandatud sõidutee poole selle asemel, et ringtee asukohta nihutada piki
riigiteed 11184.

Lugupidamisega, Best regards

Reio Vesiallik

Projektijuhtimise grupijuht, Project Management Group Manager

Reaalprojekt OÜ

Vabaduse pst 174B, Tallinn 10917

Mob. +372 5280 504

www.reaalprojekt.ee <http://www.reaalprojekt.ee/>

-----Original Appointment-----
From: Kaili Tuulik <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: esmaspäev, 26. mai 2025 11:58
To: Kaili Tuulik; Kalle Pungas; Triin Masing; Rain Koort; Reio Vesiallik;
<mailto:[email-masked]> [email-masked]; Indrek Brandmeister;
Inga Hansaar | K-Projekt;  <mailto:[email-masked]>
[email-masked]; Andres Laisk
Subject: Saueveere DP jõepoolne ringristmik ja Ida katastriüksus
When: kolmapäev, 11. juuni 2025 14:00-15:00 (UTC+02:00) Helsinki, Kyiv,
Riga, Sofia, Tallinn, Vilnius.
Where: Microsoft Teams Meeting; Hõbehall-211

Kohtume, et arutada Ida maaomaniku ettepankut ringristmiku ja tee osas.

Kohtumisel osalevad arendaja, projekteerija ja Ida katastriüksuse
maaomanikud.

__________________________________________________________________________
______

Microsoft Teams  <https://aka.ms/JoinTeamsMeeting?omkt=en-US> Need help?

<https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3ameeting_NmY2Njk1YTktMzE0MS
00NzQyLWE5NmQtNDM0ZTE4ZjUwYWNl%40thread.v2/0?context=%7b%22Tid%22%3a%22115
bdf2b-3fa6-4d38-abea-1b0ffd0ecd4c%22%2c%22Oid%22%3a%22576564d2-f3b1-4205-a
9fb-e166d3e93c0c%22%7d> Join the meeting now

Meeting ID: 349 836 167 951 0

Passcode: 4PG3Uh74

  _____

For organizers:
<https://teams.microsoft.com/meetingOptions/?organizerId=576564d2-f3b1-420
5-a9fb-e166d3e93c0c&tenantId=115bdf2b-3fa6-4d38-abea-1b0ffd0ecd4c&threadId
=[email-masked]&mes
sageId=0&language=en-US> Meeting options

__________________________________________________________________________
______